Gratis haakpatroon onderzetters

Vorige Artikel 18 van 30 Volgende

 

Gratis haakpatroon onderzetters

Nodig :

  • Catona-katoen
  • Haaknaald nummer 3,5 mm (Uiteraard kan je met een kleinere of grotere naald haken, dan wordt je onderleggertje kleiner of groter)
  • schaar
  • dikke naald

 

Afkortingen :

l = losse

hv = halve vaste

v = vaste

st = stokje

 

Tips 

  •  Lees het patroon eerst volledig door.
  • Wat tussen * staat, herhaal je het aantal keren dat erna vermeld staat.
  • Wissel kleur bij de halve vaste op het einde van elke toer : steek je naald in de eerste steek van de toer, haal het nieuwe kleur door de steek. Knip de draad van het vorige kleur, leg een knoop en werk beide draadjes weg.

  

 

Patroon

   

toer 1 :

In magische cirkel : 3 l (telt als eerste stokje) – 23 st   (in totaal 24 st)

Sluiten met hv in derde losse, wissel indien gewenst van kleur.

  

Trek de magische cirkel dicht en werk het draadje weg : kies zelf hoe sterk je de cirkel aantrekt : zo klein als in de foto of liever iets groter.  

 

Leg een dubbele knoop in de eindjes van de draden en werk ze weg aan de onderkant.

 

        

toer 2 : 

3 l (telt als eerste stokje) – 1 stokje in dezelfde steek – 2 l – 1 steek overslaan – *2 stokjes in volgende steek – 2 l – 1 steek overslaan* 11x - sluiten met hv in derde losse, eventueel wisselen van kleur. 

(in totaal 12 groepen van 2 stokjes)

  


Leg een dubbele knoop in de eindjes van de draden en werk ze weg aan de onderkant.

      

 

toer 3 :

3 l (telt als eerste stokje) – stokje in elke volgende steek, 2 stokjes boven de 2 lossen. (in totaal 24 stokjes)

Sluiten met hv in derde losse, eventueel wisselen van kleur.

   

       

 

toer 4 :

1 l – 1 v in zelfde steek – 2 steken overslaan – 6 stokjes in volgende – 2 steken overslaan – *1 v in volgende steek – 2 steken overslaan – 6 stokjes in volgende – 2 steken overslaan* 7x – sluiten met hv in eerste v.

(in totaal 8 boogjes)

Draadje wegwerken. 

  

 

Afwerking

Bij de afwerking heb je de keuze : je kan nog 2 rijen halve vasten op je onderliggertje haken.

Ofwel haak je 1 rij, ofwel 2 rijen. Ofwel uiteraard geen rijen meer en laat je het zo.

In de bovenkant van de stokjes van toer 1 en van toer 3 kan je de halve vasten haken. Op de foto duidde ik ze aan met een witte pijl.

Dit doe je zo :

Hecht een draad aan :

Doe een toer halve vasten :

Tot er nog 1 gaatje over is, knip de draad af :

Met een naald steek je de draad door het laatste gaatje en de laatste steek :

Daarna steek je je naald onder de eerste steek door :

En terug door de laatste steek en het laatste gaatje :

Leg een knoop met beide draadjes en werk ze weg :

In toer 3 kan je op delfde manier nog een rij halve vasten haken :

 

En meer is het niet  :-) 

Veel succes 

© 2015 - 2017 crochets4U | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.