Gratis haakpatroon inktvisjes

Artikel 1 van 48 Volgende

Gratis haakpatroon inktvisjes

Je kan ook de video's bekijken.

Video 1 van 2 : 

Video 2 van 2 : 

 

Nodig :

  • Katoen, kleur naar keuze
  • Katoen, klein stukje zwart
  • Haaknaald nr. 3
  • Dikke naald
  • Sleutelhanger
  • Schaar
  • vulling

Voorbereiding :

Knip een stukje draad van het katoen, haak 8 lossen in het midden van het draadje.

Dit gebruik je later om de hanger te bevestigen.

Neem 2 stukjes zwart : haak in elk 3 lossen in het midden, die worden later de oogjes.

 

Haakatroon inktvisje:

Toer 1 :    6 v in magische ring (ik gebruik hier een zwart draadje om begin en einde van de ring aan te duiden)

 

 

Toer 2 :    haak in elke v 2 v (12 v)

Na toer 2 bevestig je de hanger : haal 1 kant van het draadje met 8 lossen door je cirkel, haal de andere kant door de hanger en aan de overzijde door je cirkel.

Draai je werkje om en leg enkele stevige knopen om de hanger te bevestigen. De 2 draadjes kan je gewoon laten hangen of enkele steken onzichtbaar meehaken, dan zitten ze zeker vast.

  

Toer 3 :    *1 v – 2 v in volgende v * 6 x (18 v)

Toer 4 :    *2 v – 2 v in volgende v * 6x (24 v)

Toer 5 :    *3 v – 2 v in volgende v * 6x (30 v)

Toer 6 – 8 : 30 v haken

Oogjes bevestigen : laat 3 vasten tussen de oogjes, knoop de oogjes aan de binnenzijde

Toer 9 :    *3 v – 2 v samen haken * 6 x (24 v)

Toer 10 : *2 v – 2 v samen haken * 6 x (18 v)

               vullen

Toer 11 : *1 v – 2 v samen haken * 6 x (12 v)

    Tijdens de toer “weef” je tussen elke steek een draadje. Langs dit draadje bevestig je later de tentakels.

                

Toer 12 :  *2 v samen haken * 6 x 

               afhechten en sluiten

Resultaat :

Tentakels :

Haak 23 lossen

keer terug :

1 v in de eerste steek

2 v in de tweede steek

In de volgende steken : 3 v, tot er nog 2 steken over zijn

2 v in de voorlaatste steek

1 v in de laatste steek

 

Bevestig de eerste tentakel aan het lijfje, langs het zwarte draadje.

     

Met een naald steek je het losse draadje door een vaste, leg de tentakel langs het  zwarte draadje en haak met je haaknaald vast, haak 23 lossen enz.

Maak in totaal 8 tentakels.

Op deze manier kan je alle tentakels in 1 keer maken, op het einde knoop je begin- en einddraad en hoef je maar 2 draadjes weg te stoppen.

 

 

 

 

© 2015 - 2021 crochets4U | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel